چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم؟

ضد عفونی مواد غذایی و خرید ها

ویروس کرونا می تواند تا 72 ساعت بر سطوح مختلف زنده باشد، با ضدعفونی کردن سطوحی که در دسترس افراد زیادی هستند می توانید ریسک ابتلا به این ویروس را کاهش دهید . متخصصان پیشنهاد می کنند با دنبال کردن این چند قدم ساده، از خود محافظت کنید.


همانطور که می دانید در طول پاندمی ویروس کرونا باید ارتباطات را کم کنید، با این حال افراد مجبور هستند برای خرید مایحتاج خود از خانه خارج شوند.
وقتی برای خرید می روید نه تنها در نزدیکی دیگر افراد قرار می گیرید، بلکه اجسامی را لمس می کنید که قبلا افراد دیگر آن را لمس کرده اند و احتمال آلوده بودن آن بسیار است. با این حال خرید نکردن تقریبا غیر ممکن است.
شارلوت بیکر پروفسور اپیدمیولوژی می گوید: بیشترین ریسکی که شما با آن روبرو هستید، ارتباط نزدیک با افرادی ست که در محل خرید رفت و آمد دارند. پس در مرحله اول بهتر است در ساعات خلوت برای خرید مراجعه کنید و یا در صورت امکان خرید های خود را به صورت آنلاین انجام دهید.
با خرید آنلاین ریسک در ارتباط بودن با افراد و همچنین ریسک حمل مواد را کاهش می دهید با این حال اگر خود برای خرید رفته اید سعی کنید یک سبد در بسته با خود به همراه داشته باشید، خرید ها را داخل آن قرار داده، درب آن را ببندید و دست-های خود را ضدعفونی کنید.

ضد عفونی کردن خرید ها - زی ارگانیک
ضد عفونی کردن خرید ها – زی ارگانیک

ضدعفونی کردن خرید ها در خانه

به هر طریقی که خرید کرده اید با سبد مخصوص خرید ها را به داخل خانه بیاورید. سپس تا حد امکان محصولات را از بسته بندی آن جدا کنید و به ظروف موجود در خانه منتقل کنید، اگر امکان جدا کردن بسته بندی را ندارید، آن را با مواد شوینده بشورید.
بعد از شستشو و جابجا کردن خرید ها تمام بسته بندی ها را در یک پلاستیک با درب بسته قرار دهید و تمام سطوحی که خریدها با آن در تماس بوده اند را ضدعفونی کنید و دست های خود را بار دیگر بشویید.
اگر برای حمل خریدهای خود از کیف های پارچه ای استفاده می کنید، آن را در لباس شویی بشویید.
اگر فردی در خانه شما هست که بیماری زمینه ای داشته و در برابر ویروس آسیب پذیر است. بهتر است جدا کردن بسته بندی ها را در پارکینگ، حیاط و یا بیرون از درب خانه انجام دهید، اگر در خریدهایتان میوه هست آن ها را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون یا ماده ضدعفونی کننده مخصوص بشویید، اگر از صابون استفاده می کنید در مرحله آب کشی دقت کنید که مواد غذایی به خوبی از ماده شوینده پاک شده باشند.

منبع: healthline

منو اصلی