اهمیت محصولات ارگانیک در سلامت انسان

تغذیه ارگانیک

تاثیر محصولات ارگانیک بر سلامت انسان

کدام مواد غذایی ارگانیک هستند ؟

اکثر افراد با محصولات ارگانیک آشنایی ندارند و نمی دانند که محصول ارگانیک بر سلامت انسان تاثیر مستقیم دارد و به همین دلیل شاید هر ماده غذایی را که روی آن برچسب ارگانیک خورده باشد و یا فروشنده اعلام کند که ارگانیک است را خریداری کنند. برای نمونه باید بدانید عسل ماهیت ارگانیک دارد ولی در صورتی که در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده شود آن محصول دیگر ارگانیک نیست. عسل زمانی طبیعی و ارگانیک می‌باشد که به صورت طبیعی و با موم طبیعی و بدون فرآیند های انسانی (مانند کندو های کارخانه ای، موم های صنعتی و ..) تولید شود. اکثر افراد این باور را دارند که فقط سبزیجات و میوه ها ارگانیک می شوند، در صورتی که اگر این خوراکی‌ها هم با روش های شیمیایی، کود های شیمیایی، سم پاچی های متعدد، علف کش ها و … رشد کنند ارگانیک نخواهند بود. تولید و رشد محصولاتی که ارگانیک هستند زمان زیاد و همینطور هزینه بیشتری به همراه دارد و به همین دلیل هزینه نهایی آنها بیشتر از خوراکی‌های صنعتی می باشد. البته صحیح تر این است که بگوییم، ارگانیک گران نیست، بلکه محصولات صنعتی هستند که بسیار ارزان عرضه می شوند و طبق هماهن جمله معروف، هر ارزانی ای بی دلیل نیست و نخواهد بود.

تغذیه ارگانیک

فواید بسیار محصول ارگانیک

پیدا کردن محصول ارگانیک شاید به نظر ساده باشد ولی برای اطمینان خاطر همواره بهتر است از مراجع معتبری مانند زی ارگانیک و یا انجمن ارگانیک استعلام های لازم صورت بگیرد.

افرادی که از این محصولات مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا سطح مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در این محصولات بسیار غنی‌تر است و به همین علت مصرف مواد ارگانیک می‌تواند احتمال مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها را کاهش دهد.

ارگانیک ها باعث حفظ سلامت و تندرستی می شوند

از آنجا که محصول ارگانیک با استفاده از کودهای شیمیایی یا سموم دفع آفات شیمیایی تولید یا فرآوری نمی شود، فاقد هرگونه عنصر از مواد شیمیایی مضر است و ممکن است بر سلامت انسان تأثیر بگذارد.

به کار گیری از کود های طبیعی مانند کود برگ برای تناوب زراعی و بارور کردن زمین ها در کنترل آفات و بیماری ها در تولید محصولات غذایی مطمئن تر، سالم و کار می کند. علاوه بر این، مواد غذایی سالم به معنای افراد سالم و تغذیه بهتر برای زندگی بهتر هم برای افراد و هم برای حیوانات است.

محصولات ارگانیک

اثرات استفاده از مواد غذایی ارگانیک بر پوست و سلامتی بدن :

مصرف محصولات ارگانیک تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست دارد و به همین دلیل شما هم اگر علاقه دارید پوست زیبایی داشته باشید پیشنهاد میکنیم از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید. به دلیل این که محصولات ارگانیک در یک پروسه کاملا طبیعی تولید می‌شوند و دارای مواد معدنی، آنتی اکسیدان طبیعی و ویتامین های کافی هستند، برای سلامت بدن فواید بسیار زیادی دارند و بر همین اساس قیمت آنها هم بالاتر است. یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی که محصولات ارگانیک دارند و باید از آن مطلع باشیم، این است که تمامی مراحل پرورش آنها همراه با سیستم طبیعی بوده و برای تولید آنها هیچ گونه افت کش ، سم و .. استفاده نشده است.

انواع محصول ارگانیک و اثر آنها بر زیبایی پوست :

همانطوری که اشاره کردیم محصولات ارگانیک تاثیرات بسیار زیادی در سلامت پوست دارد و به همین دلیل کسانی که می‌خواهند پوست سالم و زیبایی داشته باشند بهتر است مصرف کردن این خوراکی‌ها را در طول روز هرگز فراموش نکنند. شما باید بدانید که محصولات ارگانیک اسم مشخصی ندارند ولی برخی از این خوراکی‌ها و ویتامین‌ها برای اینکه آشنایی شما با آنها بیشتر شود را نام می‌بریم و آنها عبارت می‌باشند از :

ویتامین A

ویتامین A یکی از اساسی ترین و مهمترین ویتامین‌هایی می‌باشد که برای سلامت پوستمان به آن نیاز داریم. نکته ی مهم این است که شما این ویتامین را بیشتر در محصولات ارگانیک می‌توانید پیدا کنید، به همین دلیل باید مواد غذایی را مصرف کنید که ارگانیک می‌باشند. گیاهان ارگانیک علی الخصوص میوه ها یکی از بهترین راه‌های تغذیه و به دست آوردن ویتامین A می‌باشد که پوست شما را هم جذاب تر و زیبا تر می‌کند.

ماهی تازه دریا

محصولات ارگانیک همانطوری که اشاره کردیم برای زیبایی پوست و سلامت بدن اهمیت بسیاری زیادی دارند و گوشت ماهی از آنجایی که سرشار از امگا ۳ می باشد برای سلامت بدن نیز مفید است. اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی که شما از آن استفاده می‌کنید باید از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده باشند تا پوست را تمیز و سالم نگه دارند. شما اگر قصد دارید پوست و بدنی سالم داشته باشید بهتر است هفته‌ای یک الی دو بار ماهی تازه دریا که عملا ارگانیک می باشد را مصرف کنید و مصرف آن را به هیچ وجه ترک نکنید.

ماهی تازه دریا

گوشت و مرغ ارگانیک

یکی از محصولات ارگانیک دیگری که مصرف آن برای سلامت پوست و بدن توصیه می‌شود مرغ و گوشت ارگانیک است. در پرورش گوشت ها و مرغ‌های ارگانیک از آنتی بیوتیک و تغذیه با مواد تراریخته و غیر طبیعی استفاده نمی شود، چرا که آنها این مرغ و گوشت ها را از طبیعی و سالم بودن خارج می کنند. امروزه تعداد زیادی از تولید کنندگان سوء استفاده می‌کنند و محصولات غیر ارگانیک و ناسالم را به نام محصول ارگانیک به فروش می‌رسانند.

بالا بردن قوای سیستم ایمنی

هدف از روش های سنتی یا کشاورزی افزایش تولید و تولید مزارع از هر لحاظ ضروری است. به عنوان مثال، به نظر می رسد مفهوم تولید گوشت ،غلات بیشتر و میوه های بزرگتر از طریق اصلاحات ژنتیکی و استفاده از هورمون های رشد، برخی از نگرانی های مربوط به عدم امنیت غذایی در جهان را برطرف میکند.

مشکلات گوارشی

 کاهش بیماری های گوارشی

در سراسر دنیا گزارش هایی مبنی بر افزایش بیماری های ناشی از غذای نا سالم گزارش می شود. کره بادام زمینی ،اسفناج ،تخم مرغ ،خربزه و غذاهای فست فود در رده نخست قرار گرفته اند زیرا تولید آنها روی سود تجارت کشاورزی متمرکز شده. اکثر حیوانات با پرورش غیر ارگانیک بیمار می شوند زیرا درصد بسیار زیادی از آنها برای بالا بردن بهره وری از داروها، واکسینه شدن و از محصولات جانبی حیوانات تغذیه می کنند تا تقاضای روزافزون تجارت کشاورزی را برآورده کنند.

 سخن آخر در مورد محصول ارگانیک

از آنجایی که جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است، شرکت های تولید محصولات خوراکی، مجبور می شوند از روش‌های تولید صنعتی و مصنوعی استفاده کنند تا  بتوانند خوراکی‌های مورد نیاز افراد را تهیه نمایند. همی امر سبب آسیب به محیط و زمین های کشاورزی می شود، چرا که وجود آفت کش ها، سم ها و … در مدت زمان زیاد، ارزش خاک و مواد معدنی را از بین برده و حاصلخیزی خاک را وابسه به این مواد شیمیایی می کند. اگر مواد غذایی را به روش‌های طبیعی تولید کنیم منابع انسانی و خاک زمین ما آسیبی نخواهند دید و از همین طریق تمامی افراد زندگی شاداب‌تر و عمر طولانی‌تری خواهند داشت، ولی متاسفانه دیگر چندان برای تولید محصول و مواد غذایی از روش‌های طبیعی و ارگانیک استفاده نمی‌شود ولی هم اکنون، زی ارگانیک در تلاش است تا این راه را اصلاح کرده و با کمک مشتریان خود، سبک زندگی سالم و ارگانیک را گسترش دهد.

منو اصلی